Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Červen 7 14:50:00 CEST 2024

U klasiky s hroty Hakko 936 a podobných (Solomon 20, 30 atd.) tohle řeším
nahňahňáním malé hutné kuličky alobalu do hrotu. Jasně, je to hliník a ještě
děravý (on se tam ale dá i zaklepat nějakou tyčkou/šroubem), ale je to
lepší, než vzduchová mezera. Je samozřejmě potřeba to pak dotahovat trochu s
citem, aby si člověk nelousknul topné tělísko, ale kontakt a odezva na hrotu
se radikálně zlepší. Ale i tak je pořád lepší ta T12, jen mi ji nechtějí
koupit do práce, takže tam to řeší ten alobal.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Pavel Hudeček
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: Friday, June 7, 2024 2:15 PM
Subject: Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

To není záměr/lumpárna:-)
Typický problém je, že čidlo má lepší kontakt s topným tělesem, než hrotem.
Někdy je to dokonce tak, že kostrukce je luxusní, čidlo se v ose dotýká
konce dutiny hrotu. Jenže po pár teplotních cyklech se tam objeví mezera.

Nejzajímavěší jsou ovšem ty levné bezbedýnkové páječky, co jsem koupil na
kroužek: Tam je jen něco jako triakový fázový regulátor a topné těleso se
chová jako PTC. Funguje to hezky. Bohužel, když se to nechá dýl zaplý,
teplota začne tak po 10 minutách pomalinku růst a po desítkách minut má
páječka místo 270 třeba 400. Po vychladnutí a novém zapnutí už rovnou vyleze
na 400. Uvažuju o tom, že původní DPS nahradím novou, s malým MCU.

PH