Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 7 14:15:38 CEST 2024

To není záměr/lumpárna:-)
Typický problém je, že čidlo má lepší kontakt s topným tělesem, než
hrotem. Někdy je to dokonce tak, že kostrukce je luxusní, čidlo se v ose
dotýká konce dutiny hrotu. Jenže po pár teplotních cyklech se tam objeví
mezera.

Nejzajímavěší jsou ovšem ty levné bezbedýnkové páječky, co jsem koupil
na kroužek: Tam je jen něco jako triakový fázový regulátor a topné
těleso se chová jako PTC. Funguje to hezky. Bohužel, když se to nechá
dýl zaplý, teplota začne tak po 10 minutách pomalinku růst a po
desítkách minut má páječka místo 270 třeba 400. Po vychladnutí a novém
zapnutí už rovnou vyleze na 400. Uvažuju o tom, že původní DPS nahradím
novou, s malým MCU.

PH