Re: Měřič zkreslení osciloskopem

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Červen 7 14:19:16 CEST 2024

No měřák na tohle je asi moc. Spíš by stačil nějaký indikátor. Wienův
můstek spácháte z dvojitého potenciometru, dvou kondíků a pár odporů. Za
to nějaký nf milivoltmetr a je v zásadě hotovo.
Včera jsem si hrál s frekvenční zádrží realizovanou digitálně pomocí IIR
filtru. Tak nějak jsem měl v hlavě, že v Z-transformaci stačí přidat
vhodně nulu do čitatele. Nakonec mi z toho vylezl FIR filtr 3. řádu a
zdá se, že funguje. Sice moc nechápu proč, 3. řád je na FIR hodně málo,
ale budiž. Ale když si představím kolik by bylo práce s tím nacpat to do
procesoru nebo napsat program pro zvukovku, tak mi vychází, že naletovat
pár součástek na univerzálku je jednodušší.

Mrazík