Re: Měřič zkreslení osciloskopem

Jiří Reček recek.jiri na quick.cz
Čtvrtek Červen 6 23:23:57 CEST 2024

... divný, kliknul jsem na odpovědět a ono to šlo pouze Mrazíkovi - tak
ještě do HW...

Zdravím, moc děkuji za odpovědi.
Díval jsem se, osciloskop s FFT a pěkně odměřit kurzorem základní
frekvenci, každou harmonickou a nakone to vypočítat. Kdyby ten
osciloskop rovnou uměl zobrazit to "THD", byl by můj favorit.

A tak se mi líbí Mrazíkův návrh - udělat na to měřák.
Reálný příklad toho motoru:
12 pólů
signál je 1,17kHz, což znamená při otáčkách 11700 rpm
Vpp = 2,28V

Samozřejmě je možné měřit při jakýchkoli menších otáčkách, ale zase je
menší napětí

z otáček a Vpp je potřeva ještě počítat KV konstantu motoru, což je
počet otáček při jednom voltu.

častější budou motory 6 pólové.

Tak ten měřák bude asi lepší. Oni ti modeláři se moc nechtějí učit
pracovat se složitým osciloskopem.

Jirka