Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 7 13:26:59 CEST 2024

Už je to pár let, co jsem vyvíjel páječku pro Diametral. Při té
příležitosti jsem si udělal podobnou rešerši a závěr byl, že naprostá
většina páječek není ochotná trvale topit, i když je nastaveno 300, hrot
zapájenej do navrtaného mosazného šroubu M10x80 a ten v hrníčku s
vodou:-) Typicky zapnuto pod 50 % času, třeba Pros-kit, kdysi z GMka,
jela snad jen 30 %. Nejdelší souvislé topení bylo vždy jen po zapnutí za
studena. Nějakou jsem měl ve dvou výkonech a kalirometricky změřený
skuečný výkon byl vyšší u slabší verze:-)

Podle popisu předpokládám, že ERS by v mém testu byla vedle Wellerky, ta
jediná topila pořád. A Metcal by tam byl asi taky.

Zadavatel bohužel zvolil pera, která mají také tento problém. Tak jsem
tam dal aspoň funkci Turbo, kdy po dobu držení tlačítka je nastaveno
550, což v tomhle testu dosáhlo 90 % doby topení. Takže nakonec jsem byl
s výsledkem spokojen. Můžu pájet malý SMD na 270, pak vzít DPAK,
připájet na důkladně prokovenou DPS, zároveň ke kusu měděného pásku a
pak pokračovat drobotinou na další desce.

PH