Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Pátek Červen 7 12:15:52 CEST 2024

Já jsem před časem vyzkoušel celou řadu různých vychvalovaných páječek.
I s velkým výkonem 100 - 120W. Hroty T12 i různé nasazovací. Utratil
jsem tenkrát dost peněz (ačkoliv na Metcall to nemá) a nakonec jsem se
pokorně vrátil ke stařičké 50W ERS50. S tou hravě propájím cokoliv kde
jsem si se 120W páječkou a kopytem ani neškrtnul.

Nakonec jsem skončil s 2ma páječkama na stole. Když chci jen rychle
připájet nějaké SMD smetí a nechce se mi čekat až se ERS50 zahřeje
použiju výkonnou páječku s hrotem T12, když to ale myslím vážně zapnu
ERS50. ERS50 má spoustu nevýhod ale pájí se s ní prostě luxuxně.

Mimochodem zkusili jste si někdy změřit osciloskopem co je na hrotu Vaší
páječky? U některých kousků jsem naměřil až 60V š-š mezi hrotem a
ochranným vodičem. Na toto byla ERS50 opět z testovaných páječek nejlepší.

     Martin.