Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
Martin Záruba
swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 18:53:31 CEST 2024
Rádo se stalo. Jsem zvědav, kam se to dostane. Dlouho jsem přemýšlel,
jak to vlastně udělat. Dodanou a získanou energii měřit je snadné. Ale
jak zjistit zůstatkovou energii v baterii? Podle napětí je to (zvláště u
LiFePo nemožné). Takže jsem to udělal tak, že to, co zbývá v baterii =
Dodané x účinnost - získané. No a ta účinnost je na začátku odhad. Pokud
se baterie vybíjí a vypočtený zůstatek se dostane pod nulu nebo naopak
bms ohlásí ochranu podvybitím a zůstatek není 0, zkoriguje se účinnost
tak, aby to vyšlo. No a při nabíjení, pokud se dosáhne deklarované
kapacity a stále lze nabíjet nebo naopak dojde k aktivaci ochrany na
přenabití, tak se zkoriguje skutečná kapacita baterie. Ty meze mám
nastavené dost měkce, takže to článkům snad nevadí i za cenu, že by z
nich šlo vyždímat ještě pár procent navíc. Ale o to mi nejde. Lepší
metodu, jak vypočítat účinnost a kapacitu jsem nevymyslel.
Martin Záruba
Dne 6.6.2024 v 18:27 Petr Labaj napsal(a):
> Pěkné a důležité měření.
> Díky za něho.
>
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 6.6.2024 v 16:34 Martin Záruba napsal(a):
>>
>> To je velmi logický závěr. Byl jsem překvapen, jak ztráty stěhováním
>> iontů jsou malé. Já odhadoval účinnost baterie FVE na 95%. No a teď
>> asi týden měřím dodanou, získanou a zůstatkovou energii. Na DC to jde
>> docela snadno. Je to ještě moc krátká doba, ale výpočet zatím vylezl
>> na 96,5% a údaj stále stoupá.
>>
>> Martin Záruba
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240606/1b83263d/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list