Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 6 18:53:31 CEST 2024

Rádo se stalo. Jsem zvědav, kam se to dostane. Dlouho jsem přemýšlel,
jak to vlastně udělat. Dodanou a získanou energii měřit je snadné. Ale
jak zjistit zůstatkovou energii v baterii? Podle napětí je to (zvláště u
LiFePo nemožné). Takže jsem to udělal tak, že to, co zbývá v baterii =
Dodané x účinnost - získané. No a ta účinnost je na začátku odhad. Pokud
se baterie vybíjí a vypočtený zůstatek se dostane pod nulu nebo naopak
bms ohlásí ochranu podvybitím a zůstatek není 0, zkoriguje se účinnost
tak, aby to vyšlo. No a při nabíjení, pokud se dosáhne deklarované
kapacity a stále lze nabíjet nebo naopak dojde k aktivaci ochrany na
přenabití, tak se zkoriguje skutečná kapacita baterie. Ty meze mám
nastavené dost měkce, takže to článkům snad nevadí i za cenu, že by z
nich šlo vyždímat ještě pár procent navíc. Ale o to mi nejde. Lepší
metodu, jak vypočítat účinnost a kapacitu jsem nevymyslel.

Martin Záruba