Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
ajtservis
info na ajtservis.cz
Čtvrtek Červen 6 10:30:43 CEST 2024
tohle je proste scifi a jediny vysledek bude pridelovy system :-(
fungovat muze, pokud by se od zakladu zmenila podstata elektromobility a
vyuziti FVE. auta s vymenyma baterkama napric znackama = zadny problem
s nabijenim, kapacitou, zivotnosti, velke mnozstvi baterek externe na
mega akumulaci atd. to ale nikdo uz nezmeni. proto nabijeci stojany pro
jedno auto 1/4 megawaty a jine technicke lahudky. ale to uz jsme tu
probirali.
a ve finale to cele ovlada a urcuje vysledek CINAN. ale to je ted jedno,
hlavne zeleno_rude vpred !
t.
Dne 06.06.2024 v 9:38 Miro su napsal(a):
> problem to nieje, len treba zmenit myslenie o sustave.
> za Rrezervovanu Kapacitu si platite poplatok, ktory je k cene silovej
> elektriny nezanedbatelny.
>
> navyse stale sa nevyuzivaju moznosti naplno, su sposoby ako tu elektrinu
> uskladnit (precerpavacie stanice, teplo, nabijanie automobilov atd..)
> zamerne vynechavam bateriove uloziska tie okrem automobilov a ochrany
> pred vypadkami v sieti nedavaju velky ekonomicky ani ekologicky zmysel.
> Cez den ak je elektriny vela ked svieti slniecko, tak by mala byt
> elektrina kludne zadarmo nech sa nabiju vsetky auta (na to treba ale
> sustavu) nevidim prolem pritiahnut kabel k x autam na parkovisku a
> nabijat ich pomalicky, stale trocha. ak je niekto v praci 6h tak sa mu
> krasne nabije to co prejazdi do a z prace, vyuzivat lokalne sustavy a
> nezatazovat sustavu ako taku. Taktiez su verejne kupaliska ktore mozu
> tuto elektrinu vyuzivat na ulozenie tepla v bazene, nabit vodu na
> hygienicke maximum, zimne stadiony podchladit na maximum, chladiace boxy
> atd… vsetko si ale vyzaduje trocha inteligentneho riadenia. taktiez
> vsetky urady atd… by cez den isli “zadarmo, lacnejsie” treba len pustit
> kazdy zdroj do sustavy aby bolo mozne tieto “prebitky” spracovat
> neplitvat nimi.
>
> Samozrejme nemozeme byt iba na FVE to urcite nie ale podla mna
> nevyuzivame ich potencial naplno. Vzdy bude platit ze sustava potrebuje
> byt zlozena z roznych zdrojov a vyuzivat ich vyhody a co najmenej sa
> obmedzovat nevyhodami.
>
> najhorsie riesenie je si postavit 10KW FVE na dome a vyuzivat 40%. Ten
> zvysok, mohol posluzit inde aj keby “zadarmo"
>
> Miro
>
>> On 6 Jun 2024, at 08:18, Petr Zapadlo <zapik na email.cz> wrote:
>>
>> Problém je v tom, že jste na ostatní odběratele přenesl náklady na
>> provoz elektrické infrastruktury v době kdy jste samostatný.
>>
>> Protože výkon pro vás musí být rezervovaný (musí existovat zdroj a
>> vedení k vám) ale tím, že nic neodebíráte, tak tuhle pro vás skrytou
>> infrastrukturu neplatíte - platí ji za vás ostatní odběratelé.
>>
>> Představte si to dovedené do extrému - jako vy, by byli všichni
>> ostatní. Tj přes léto by nikdo neodebíral nic a všichni by chtěli
>> veřejnou elektřinu jen v zimě. To by samozřejmě nefungovalo a
>> jaderné/tepelné a všechny ostatní elektrárny a jejich provozovatelé by
>> chtěli za léto a odstávku zaplatit. Takže by se musel změnit systém
>> jak by se infra platila.
>>
>> Stejně je takto na hlavu postavený konstrukt "virtuální baterie" -
>> kdyby to chtěli všichni tak je to neuprovozovatelné. A proto je to
>> křivení trhu.
>>
>>
>> Petr
>>
>> PS: To ale nic nemění na tom, že se v rámci své rodiny chováte
>> ekonomicky - minimalizujete náklady. Ale z globálního pohledu je to
>> špatná cesta. (Ne vaše, ale celého trhu)
>>
>>
>> Dne 06. 06. 24 v 7:23 Martin Záruba napsal(a):
>>>
>>> S tím bych souhlasil, až na to využití. Nic neprodávám a asi ani
>>> nebudu. Nedostal jsem žádnou dotaci. Ale půl roku jsem soběstačný, v
>>> zimě pochopitelně ne, plyn mi do domu nesmí, topím tepelným
>>> čerpadlem. Stálo mě to bez práce (mimo montáže panelů na střechu, na
>>> to jsem starý) s baterkami 16kWh a výkonem 9,5kWp cca 150 tisíc. Mám
>>> roční spotřebu cca 15MWh a za dva roky jsem ušetřil cca 110 000.
>>> Ještě necelý rok a jsem na nule. A to nepočítám, že část panelů dělá
>>> tepelný štít nad bazénem, kde bylo v létě vedro. Kde je problém při
>>> použití v domácí síti?
>>>
>>> Martin Záruba
>>> Dne 6.6.2024 v 0:21 Pavel Kořenský napsal(a):
>>>> Zdravím,
>>>>
>>>> jak jsem psal, nechci do diskuse o elektronice tahat politiku.
>>>> Já jsem v tomhle ohledu celkem vyrovnaný. Mně vadí úplně všichni
>>>> fotovoltaici, kteří nejedou v ostrovním režimu, bez ohledu na
>>>> instalovaný výkon. FVE nemají v síti co dělat, jejich místo je tam,
>>>> kde není možné natáhnout elektřinu. Typicky lodě, chaty a chalupy na
>>>> samotě atd. Obecně vzato, pokud se na to musí jakkoli doplácet z
>>>> daní/poplatků/dotací/povolenek atd. není to ekonomicky rozumné.
>>>>
>>>> Zdraví PavelK
>>>>
>>>> Dne 06.06.2024 v 0:05 AZE napsal(a):
>>>>> Další diskuze nemá smysl. Ano, ti, kteří mají 5kWp, jsou zločinci,
>>>>> ti s 5MWp jsou dobroserové, ale jsou anonymní, takže nevadí.
>>>>> Mě se víc líbí panely na střeše, než peníze v bance.
>>>>> aze
>>>>> *From:* Pavel Kořenský <mailto:pavel.korensky na dator3.cz>
>>>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 11:37 PM
>>>>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>>> Zdravím,
>>>>> pochopitelně, pokud máte tu FV v ostrovním režimu a jezdíte na ní
>>>>> celý rok ve výsledku zadarmo (tedy krom počátečních nákladů na
>>>>> vybudování FV elektrárny o rozměru XY hektarů), tak je to super.
>>>>> Pokud to ovšem nemáte v ostrovním režimu, není to "ve výsledku
>>>>> zadarmo", ale je to na úkor všech ostatních, kteří tyhle legrace
>>>>> musí povinně platit.
>>>>> Ale raději toho nechám, nechci tahat politiku do elektroniky.
>>>>> Zdraví PavelK
>>>>>
>>>>> Dne 05.06.2024 v 23:30 AZE napsal(a):
>>>>>> Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba
>>>>>> 17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To
>>>>>> je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po
>>>>>> okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem
>>>>>> 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena na 130. Jo,
>>>>>> pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále nadoraz .... s ropáky
>>>>>> se také nejezdí s motorem v 6000.
>>>>>> Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km
>>>>>> neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou,
>>>>>> dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě
>>>>>> nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně ve
>>>>>> výsledku zadarmo.
>>>>>> aze
>>>>>> *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>>>>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>>>>>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>>>> To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>>>>>> Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy -
>>>>>> Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>>>>>> Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>>>>>> Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná
>>>>>> spotřeba 4,5l/100km...
>>>>>> V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo
>>>>>> 17kWh/100km. Při ceně 6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně domov
>>>>>> ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
>>>>>> U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při
>>>>>> momentální ceně v Plzni 38,2kč/l je to 171kč/100km. .
>>>>>> Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá
>>>>>> celých rozdíl celých 24Kč.
>>>>>> 24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho
>>>>>> ropáka. A to neřeším třeba topení v zimě.
>>>>>>
>>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>>>> Neobsahuje žádné viry.www.avast.com
>>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>>>>>>
>>>>>> Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>>>>>> Závislost dojezdu na rychlosti.
>>>>>> Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>>>>>> Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>>>>>
>>>>>> PL_______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>> <http://www.hw.cz/>
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>
>>>>>> ------------------------------------------------------------------------
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>>
>>>>> ------------------------------------------------------------------------
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
--
AJT SERVIS s.r.o.
Oparno 65
Lovosice
410 02
ICO:04203879
DIC:CZ04203879
email:
info na ajtservis.cz
tel.
777 584 558
Další informace o konferenci Hw-list