Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Červen 6 08:18:25 CEST 2024

Problém je v tom, že jste na ostatní odběratele přenesl náklady na
provoz elektrické infrastruktury v době kdy jste samostatný.

Protože výkon pro vás musí být rezervovaný (musí existovat zdroj a
vedení k vám) ale tím, že nic neodebíráte, tak tuhle pro vás skrytou
infrastrukturu neplatíte - platí ji za vás ostatní odběratelé.

Představte si to dovedené do extrému - jako vy, by byli všichni ostatní.
Tj přes léto  by nikdo neodebíral nic a všichni by chtěli veřejnou
elektřinu jen v zimě.  To by samozřejmě nefungovalo a jaderné/tepelné a
všechny ostatní elektrárny a jejich provozovatelé by chtěli  za léto a
odstávku zaplatit. Takže by se musel změnit  systém jak by se infra platila.

Stejně je takto na hlavu postavený konstrukt "virtuální baterie" - kdyby
to chtěli všichni tak je to neuprovozovatelné.  A proto je to křivení trhu.

Petr

PS: To ale nic nemění na tom, že se v rámci své rodiny chováte
ekonomicky - minimalizujete náklady. Ale z globálního pohledu je to
špatná cesta. (Ne vaše, ale celého trhu)