Re: Měřič zkreslení osciloskopem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 5 17:57:22 CEST 2024

Jen terminologická: PMSM je podle mě všeobjímající název. Jak už ten
název sám napovídá.
A jeho jednou z podvariant je BLDC. Druhou (kterou jste asi měl na
mysli) by bylo BLAC.
Ale ten termín se moc nepoužívá. Ono už to rozdělaní na BLDC (trapézový
průběh) a BLAC (sinusový) je takový trochu teoretický.
Teoreticky by mělo (mohlo) být vinutí udělané jinak.

Ale v praxi se asi nepoužívá ani čistý trapéz (jednak ho deformují
parametry reálného motoru, a druhak pak má motor nehezký chod),
ani čistý sinus (pokud to není připojeno k síti). A u toho připojení k
síti je problém se startem, kdy není možné udělat rozběhovou
rampu, když to tam furt tlačí těch síťových 50 Hz.

PL