Re: Měřič zkreslení osciloskopem

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Červen 5 17:24:59 CEST 2024

Upozorňuji, že ještě existují PMSM motory, (pohony v elektromobilech), a právě tyto mají zhruba sinusový průběh napětí na fázích.
BLDC jsou optimalizované na obdélníkový průběh napětí, který jim zajistí elektronická náhrada komutátoru. PWM se používá k omezení otáček a momentu, ale nepouští se do nich sinusovka vytvářená PWM modulací.
Lubor

> Od: "Jiří Reček" <recek.jiri na quick.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 05.06.2024 15:30
> Předmět: Měřič zkreslení osciloskopem

Hezký den přeji,
 potřebuji poradit, jaký osciloskop mám pořídit na to, aby mi ukázal něco
 jako zkreslení
 K osciloskopu chci připojovat roztočené BLDC motory s různými magnety -
 na osciloskopu vidím, že průběh není úplně hezká sinusovka, ale chtěl
 bych vidět nějaké číslo, které mi ukáže jak moc ta sinusovka není pěkná,
 abych ty motory mohl nějak porovnávat a ladit magnetický obvod.

 Jirka