Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

hw na prelude.cz hw na prelude.cz
Středa Červen 5 01:34:34 CEST 2024

Obojí má své výhody i nevýhody. Houbička musí být vlhká, takže v průběhu dne ji vlhčím několikrát. Vlhčit by se měla destilkou, jinak budou vápenité úsady na hrotu a blbě se to čistí.
Vlna je sice pořád při ruce, ale zase je mírně abrazivní a časem ničí hroty tím, že z nich sundá to pokovení.
Je to spíš věc osobního výběru - já preferuju vlnu, je pohotovější a hroty stejně čas od času měním (navíc jich mám u T12 dvanáct, takže si vybírám na konkrétní práci konkrétní hrot, takže se to opotřebení dělí).
Fakt je, že tam, kde mám houbičku, odcházejí hroty méně - ale tam taky trávím méně času (mám čtyři pracoviště, dvě s houbičkou).

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky na dator3.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: st, 05 čvn 2024 1:13
Subject: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Zdravím,

pokládám tenhle nejspíš blbý dotaz protože nemám srovnání.
Naposledy jsem páječku kupoval někdy 30 let zpět a dodnes perfektně
funguje. Je to něco, co se jmenuje Salomon 30 nebo tak nějak, kdysi to
prodával GM a na čištění hrotu to má misku s houbičkou. O něco později
jsme kupovali do firmy nějaké pájky od Weller a ty také fungují dodnes a
mají na čištění hrotu misku s houbičkou.
Ale když se tak dívám na různá videa na YT a prohlédnu si nabídku
moderních páječek, většina z nich má čištění hrotu řešené mosaznou vlnou.
Je to nějak výrazně lepší nápad ? Nebo je to jen nějaká "virtue
signalling" blbost, která se urodila následkem zákazu lovení mořských
hub v nějaké směrnici OSN (podobně jako zákaz používání slonoviny na
cokoli) ? Nebo to nějak souvisí s RoHS ?

Zdraví PavelK