Re: Jak najít zkrat?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Červen 4 18:45:01 CEST 2024

Já bych k tomu taky ještě něco....  Ten vyhledávač zkratů je jistě zajímavý
přístroj, který najde určitě své využití.
Nicméně pro hledání zkratovaného kondenzátoru na napájecí sběrnici je
určitě mnohem lepší metoda měření napětí na jednotlivých částech té
sběrnice.
Už proto, že vadný kondenzátor se bez napětí nemusí vůbec  projevit ( svého
času české oranžové tantaly ) .
Na sběrnici připojím malé napětí a měřím úbytky.  Někdy se vadná součástka
projeví i prostým mechanickým poklepem.
V původním zadání se jednalo o takový problém.
Já takto hledám vadnou keramiku na modulárních měničích , kde na výstupu je
baterie několika takových kondů o kapacitě desítek micro F.
Vadný kond pak lze najít i podle teploty, při proudu okolo 1A  se již
projeví teplotně.   Po demontáži takového kondenzátoru a měření kapacity
čínským AVR testerem se chová jako bez závady.
Stačí napětí okolo 1-5V a rázem je v keramice zkrat.
Tato metoda je velmi dobře použitelné i pro hledání vadného článku při
paralelním zapojení několika ( typicky elektrokola atd. )
Vadný článek buď má svod a to už lze na připojovacím pásku , nebo části
plochy naměřit , nebo při nabíjení se chová jinak než ostatní a opět je to
měřitelné.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>