Hrajeme si s VNA

Tomáš Urbanec tommypnq na centrum.cz
Pondělí Červen 3 12:18:00 CEST 2024

> [...]
> urllib.error.HTTPError: HTTP Error 404: Not Found
>
> Ale hezký je, že je ochoten si nechat okno roztáhnout přes oba
> monitory, 4k+2560:
> https://dejvice.cz/edison/tmp/vna-velky-wokno.png
> :-)
>
> (V obou konnektorech zapojeny origo kablíky, na portu 1 pokračuje 1m
> wifi kablíkem a konce, oba s pindíkama, jsou asi 1 cm proti sobě.
> Trvalo to asi 0,5 hod.)
>
> Zaujalo mě, že proti hrotům dolů z S11 nejsou maxima S21 a naopak
> taky. Čekal bych, že když má S11 minimum, tak nejvíc vysílá a S21 bude

Tato vlastnost (na stejném kmitočtu je minimum S11 a maximum S21) se
projevuje v bezeztrátových obvodech. Vy to máte s přenosem -60dB, což je
přenos 1e-6 výkonu, a to by odpovídalo S11 velmi blízko 0dB na jakémkoli
kmitočtu.

Jak píše Daniel, to co vidíte v S11, jsou odrazy na tom vedení a jeho
ztráty, velmi malá část se na konci vyzáří a z ní se naprosto minimální
část přijme.

Tomáš Urbanec