Hrajeme si s VNA

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Červen 3 07:31:52 CEST 2024

Ahoj,

ak tomu spravne rozumiem, merias dva kable, ktore nie su na druhom konci
nikam zapojene. Takze S11 zobrazuje kabel pripojeny na prvy port plus
konektory a S21 zobrazuje presluch medzi dvoma kablami. Tomu by
zodpovedali hodnoty blizke 0 dB (S11) a velmi malo (S21).

S11 ma na niektorych frekvenciach hodnotu vyssiu ako 0 dB, co je
indikacia nespravnej kalibracie.

Komponenty maju obvykle S11 v rade -40 dB (velmi kvalitne) po -20...-10
dB, co pravdepodobne pouzivas Ty. Prenost je o tri rady nizsi ako odrazy
na komponentoch. Tazke v zobrazeni dominuju odrazy na nie dobrych
komponentoch, v S21 to neuvidis.

S21 polar plot zobrazuje prenos v priamom smere v komplexnej rovine.
Vzdialenost od stredu je modul, poloha na kruzniciach faza.

Delta marker sa pouziva ked merias nieco relativne. Napriklad sirku
pasma filtra. Hlavny marker nastavis na tvoju referenciu a delta marker
potom zobrazuje rozdiel, povedzme -3 dB, +500 kHz. Uzitocne.

b.