C: reverzne cykly

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 30 18:10:03 CEST 2024

No dobre, toto je nadsadzka, ale v mene dobrej veci.

To --> je dobre z mnemonicko-didaktickych dovodov, proste si to --> clovek
ma zapamatat ako "vzorec" (myslim tym skor "vzor", "obrazovy vyzor",
angl."pattern"), za ktorym moze byt akekolvek cislo ako koniec cyklu,
podla potreby.

Ja osobne sa opacnemu for cyklu, podobne ako akymkolvek inym vychytavkam s
for(), vyhybam ako cert svatenej vode, lebo podla mna pointa celeho for()
ma byt, ze to je vzorec ktory sa aplikuje bezmyslienkovite. T.j. nieco ako
Pacalovsky for, proste to nema ziadnu variabilitu, a tym padom sa clovek
pozrie a vidi (mimochodom, Pascal ma for...downto). Cize to ma byt for (i
= MIN; i < MAX, i++), nic ine, nikdy. Ak sa uz nad tym mam zamyslat (resp.
nutit citatela, aby sa zamyslal), tak radsej pouzijem while(), do-while(),
alebo trebars nekonecny cyklus a z neho break, alebo akykolevek iny
"vseobecnejsi" vzorec.

Ale jedna vec je kazat vodu, druha je ju pit. Ano, niekedy sa necham
uniest...

wek