[OT] Nákup na Alibaba

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 28 22:47:14 CEST 2024

Dobrý večer.

Je tady prosím někdo, kdo nakupuje na Alibabě?
Jsem asi úplný idiot, ale tento obchod je nad mé síly.
Třeba s přehledným a jasným Aliexpressem se to vůbec nedá srovnat. A to
je přitom jedna parta.

Hned na začátku nejsem schopný tam zadat svou doručovací adresu.
Když vyplním jméno ulice, tak on si ze své databáze dotáhne zbytek
(město, PSČ, kraj). Fajn.
Jen v dalším kroku mi řekne, že kvůli dopravcům musí být adresa
anglicky. Moje jméno ulice obsahuje znaky 'ř' a 'á'.
Jasně, logický požadavek. Tak změním adresu na verzi bez diakritiky.
Načež mi systém oznámí, že moje adresa není platná, protože ji nemá ve
své databázi.

Je to jako Hlava 22.
Když zadám adresu přesně, tak to nejde, protože není anglicky.
Když ji zadám anglicky, tak to nejde, protože není přesně.

No a při vlastním nákupu to na mě působí jako jeden velký bordel.
Chci tam koupit baterky pro fotovoltaiku. Prodejce tam má nabídku článků
třeba 100, 105, 120 a 130Ah.
Ale nějaký (velmi špatný) popis má jen třeba k verzi 105Ah.
Takže pokud vyberu jinou variantu, tak se ani nedozvím, od jakého to je
výrobce, a jestli je to Grade-A nebo B.

A to už vůbec nemluvím o poštovném, které je tam většinou šílené. Za ty
baterky třeba 15 nebo 25 tisíc Kč.
Ale u jiného prodejce taky třeba skoro 100 tisíc. Přitom ta doprava se
vždy jmenuje stejně.
A to ještě tak, že za stejný počet baterek 100Ah je cena stejné jako za
baterky 320Ah, které jsou 3x větší a těžší.
Takže je to prostě umělý údaj, který s reálným poštovným zřejmě nemá nic
moc společného.

Pokud jste tam nakupovali - jak jste to prosím dělali?
To jste si nechali vyrobit nabídku na míru nebo jste vybírali z
nabízených variant, navíc takto nejasných?

Chci tam nakoupit za cca 70-100 tisíc Kč. To je dost na to, aby to
slušně zabolelo, kdyby to nedopadlo.

Díky za případné informace.
PL