Re: Bosch Hobby 18V mrtvá baterie

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 25 13:35:40 CEST 2024

Vadné články vyměnit, a pak je všechy jeden po druhém srovnat do latě na
nějakých 4,1V laboratorním zdrojem....
aze

-----Původní zpráva-----
From: Jindroush
Sent: Thursday, July 25, 2024 12:26 PM
To: 'HW-news'
Subject: Bosch Hobby 18V mrtvá baterie

Zdravím,
POZOR: tento příspěvek píše tzv. "programátor s páječkou", tj.
nebezpečná osoba, která neví, co dělá. Možná ho radši s ohledem na své
zdraví ani nečtěte ;)

Mějme dvě baterie "zeleného DYI Bosche", 18V Power-4-All LiOn.

Jedna zdravá, jedna nemocná. Nemoc se projevuje tím, že na nabíječce
svítí stálá červená LED, což má znamenat přehřátí - ale svítí to hodiny.

Svorky jsou 4.
Levá a pravá jsou napětí na baterii: Zdravá 20.9V, nemocná 3.6V
Druhá zleva označena NTC, zdravá 4.71 kOhm, nemocná taky. Přímo na
svorkách čidla (TP 11,12) je 6.58 kOhm.
Třetí svorka Tool je nezajímavá, baterie tím poznává, zda je připojena k
nástroji nebo nabíječce.
https://www.dropbox.com/scl/fi/9xb68hs6br8e2kqsf5x23/baterka.jpg?rlkey=2x6ebq1cmihyxilx0ebdtb5ik&st=3u0em90p&dl=0
Zapojení jsem nikde nenašel, pořád se mi do toho motají výsledky pro
profesionální Božky.

Když přeměřím jednotlivé články:
Zdravá: 4.174, 4.174, 4.177, 4.173, 4.171
Nemocná: 4.000, xxx, 4.050, 4.103, 4.011

xxx - zobrazí mínus! 12V a pak to postupně klesá. Je tedy správný můj
závěr, že je prostě vadný ten druhý článek a že nabíječka/dokumentace
kecá a nemá to nic společného s přehřátím? (navíc jsem čidlo povytáhl,
takže teď právě měří luft). Články jsou spojeny do série, ale jsou
připojeny dalšími 4 body k plošáku BMS.

Pokud ano, umím to i já nějak pořešit - tj. koupit novou LGDBHE41865
(nebo libovolnou LiOn 18650 stejného napětí) a přibodovat ji na původní
plechy, nebo je tam víc ďáblů v detailu? Druhé řešení je sběrný dvůr a
~tisícovka za novou, ale to se člověk nic nenaučí.
https://secondlifestorage.com/index.php?threads/lg-lgdbhe41865-cell-specifications.1726/

Zdravím,

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>