LIDL vercajk, jakou nabijecku + baterku 20V ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 24 11:28:57 CEST 2024

Ještě poznámka k teplotě skladování.
Člověk má většinou zafixované, že nízké teploty škodí. A lidí se děsí,
že jim třeba přijdou baterky, které jely někde v lednu v kamiónu atd.

Ale ono je něco jiného používání baterky (nabíjeni, vybíjení) a něco
jiného skladování.
A pro to skladování nepoužívané baterky je nakonec chlad asi lepší. A
nevadí ani dost nízké mínusové teploty. Ten elektrolyt má bod mrznutí
zřejmě hodně nízko.
Je to nakonec logické, všechny chemické procesy jsou závislé na teplotě
a v chladu probíhají pomaleji. Takže i samovolná degradace a nepoužívané
baterky bude v chladu probíhat pomaleji.

Takže baterky na zimu možná spíš do sklepa než do vytápěného pokoje.
Píšu to proto, že já jsem si to taky neuvědomoval a zimy jsem se bál.
Ale viděl jsem video s nějakým baterkovým vědcem, kde zmiňoval tu
neškodnost (a možná spíš prospěšnost) nízkých skladovacích teplot.

PL