Re: [OT] Sodastream - plnění CO2 tlakových lahviček

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červenec 16 19:26:47 CEST 2024

To s těm fázemi jsem nepochopil.
V té tlakové láhvi je při jakékoli (běžné) teplotě jak tekutina, tak plyn.
A tlak je tam při stejné teplotě furt stejný, pokud je tam aspoň nějaká
tekutina, která se může při poklesu tlaku odpařit.
Žádný rozdíl tlaků tam být nemusí. Mezi čím a čím by měl být?
Ale zřejmě jsem tu poznámku pochopil blbě.

U takové střelby je to relativně bezpečné, protože výtokový otvor je
malý a definovaný.
Ale když se roztrhne dno flašky a otevře se obrovská díra, tak už to
taková sranda není.
Docela si dovedu představit, že kdyby někdo měl hlavu nad tou mašinou,
tak by to nejen utrhlo ten vršek, ale ještě mu to vyrazilo zuby.

PL