Re: [OT] Sodastream - plnění CO2 tlakových lahviček

Ales Filip konference.afilip na centrum.cz
Úterý Červenec 16 18:36:54 CEST 2024

Dobrý den,

No, jenom jsem se lekl. Ale bylo to dané tím, že v láhvi byla voda,
roztrhlo se dno, takže voda pod tlakem vystříkla dnem, a následná akce a
reakce jí vystřelila nahoru. Takže se v podstatě nic moc nestalo, jenom že
to dokázalo urazit celý vršek plastového sodastreamu.
Naši skladníci se v dnešních dnech baví tím, že do PET lahve napustí půlku
vody, do dna narazí pistoli kompresoru, a střílí "rakety". Natlakují to, a
čekají, až se to z té pistole svlékne. Létá to podle mě tak 30m vysoko.
Mají vyzkoušené, že láhev od Cocacoly se roztrhne při 9atm. 😂
Každopádně, když se podíváš na adiabatickou křivku CO2, tak při pokojové
teplotě může být v láhvi při docela malém rozdílu tlaků jak plyn, tak
tekutá fáze. To je asi potřeba při přepouštění do jiné lahve brát v potaz.

S pozdravem,
--
 Ales Filip
 Kutna Hora