Podpis maleho objemu dat

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Červenec 11 00:21:12 CEST 2024

Zdravím,

nechci sýčkovat, ale nepodvrhnutelnost s klíčem dlouhým pár bytů
zajistit jaksi nelze, protože průměrné PC projede všech 65536 kombinací
za milisekundu a průměrná grafická karta za mikrosekundu, protože je to
snadno paralelisovatelná úloha, zejména pokud se "podpis" nemění.

Kdysi dávno jsem experimentoval s možností šifrování pro PIC16F84
(tenkrát jiný s flash nebyl) a dospěl jsem k zajímavému řešení, které
spočívalo v tom, že jsem vzal šifrovací algoritmus IDEA a zkrátil jsem
ho tak, aby se místo dělení modulo 65537 používalo modulo 257. Docela to
fungovalo a nezabralo to ani moc místa. Dokonce jsem tohle řešení tehdy
konsultoval s doktorem Klímou (jeden z našich předních kryptoanalytiků)
a on ten nápad shledal jako docela dobrý a použitelný při bezchybné
implementaci. Ale to bylo před víc než 25 lety a možnosti louskání
hrubou silou byly oproti dnešku směšné. Ale ani tahle metoda by se pro
komunikaci nejspíš nehodila, protože kdyby jeden "packet" ze streamu
vypadl, tak je příjemce ztracený, protože další packety nerozluští.

Zdraví PavelK