Lahka letna tema alebo Ako vedecky napisat blikanie ledkou

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Červenec 9 10:28:38 CEST 2024

U mě je zpravidla v programu něco takového:
void blik(uint32_t t, uint8_t n) {
     for (uint8_t nn=0; nn<n; nn++) {
         LED_port.OUTSET = LED_bm;
         cekej(t);
         LED_port.OUTCLR = LED_bm;
         cekej(t);
     }
}
void blik(uint32_t tn, uint32_t tf, uint8_t n) { // tOn, tOff, n
     for (uint8_t nn=0; nn<n; nn++) {
         LED_port.OUTSET = LED_bm;
         cekej(tn);
         LED_port.OUTCLR = LED_bm;
         cekej(tf);
     }
}
případně ještě s verzí pip místo blik. Přijde mi poněkud přehlednější a
dává to větší volnost než hexa čísla.

Jinak ano, rychlost a počet má své limity. Moc rychlé se nedá spočítat,
jen naráz uvidět jestli 1/2/3 pomalejší se dá počítat, ale vyšší hodnoty
stejně moc nefungují, protože je nutno se na to soustředit a nebýt rušen
moc dlouho.

k těm hranám:
Zrovna jsem čet AN o kapacitních tlačítkách a tam byl požadavek na věci
v okolí, že když je push-pull, tak je vše normální, ale když je OD, musí
se přes LEDku dát malej kondík, aby tam při open neplandala.

PH