Re: [Úkrok stranou]: Poptávka: Chytřejší rozvaděč pro veeřejné osvětlení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 8 23:51:33 CEST 2024

Pokud potřebuji, aby nějaká služba opravdu fungovala, tak za tím musí
někdo stát.
Takové ty příběhy jak se zhroutí civilizace (meteorit, sopka, útok
Marťanů/Rusů/Číňanů), všechno oficiální přestane fungovat a svět
zachrání nějací distribuovaní amatéři - to se vyjímá pěkně v
Holywoodských filmech. Ale v realitě by tak zřejmě nedopadlo.
Možná by fungovali radioamatéři staré školy, kdy získání licence bylo
podmíněno značnými znalostmi a schopnostmi, a používala se vzájemně
kompatibilní technika, plnící přísné standardy.
Ale podle mě ne dnešní Arduino-Youtube-amatéři.

Jinak o LoRa toho moc nevím. Ale co vím, tak mi to přišlo docela fajn.
Nicméně na použití třeba v tom nasazení z dotazu bych snad ani
nepotřeboval nic jiného než jen svoje zařízení na obou stranách, ne?

Nehledě na to, že daný rozvaděč by zřejmě mohl/měl mít připojení na
internet (dohled, měření, diagnostika, případně kamera).
Tak pak by to ON/OFF bylo jen využití jedné funkce, která by tam zřejmě
byla tak jako tak.
A jak se dostanu na Internet pro zaslání toho příkazu už je celkem fuk.
Zřejmě ale nejjednodušší by to bylo z nějakého mobilu s daty, který
dneska má v kapse snad už skoro každý.

PL