Modul IO pro Windows PC

Tomas Martinec tomas.martinec na centrum.cz
Pondělí Červenec 8 16:03:17 CEST 2024

Tak v tomto okamžiku jsme se poměrně dobře sešli. Modbus server na
Siemens PLC je i můj oblíbený způsob komunikace. LibNodave jsem kdysi
také testoval, ale díky Modbus v nových PLC už trochu ztrácí význam (pro
mě osobně, S7 protokol má nesporně také svoje výhody).

Nicméně po tom, co jsme se shodli že OPC je zlo :-) , jsme se dostali
zpět k navrhované variantě Ethernet/Modbus, kde si lze celkem vybrat
produkty různých výrobců a jedním z mnoha je i PLC od Siemens :-). Ale
vzhledem j jednoduchosti nasazení bych za sebe volil spíše ty Adam
moduly, TIA portál je trochu těžkotonážní nástroj a není zadarmo.
S Visual Basicem osobní zkušenost nemám, ale sám jsem si psal
implementaci Modbus již asi do třech jazyků a nově teď kolegové takto
komunikují třeba i z Pythonu (měli to rozfungované docela rychle). Takže
bych očekával, že i ve VB bude nějaká podpora Modbusu.