IPv6

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Červenec 8 12:15:13 CEST 2024

Dík za odkaz. Princip NATu je mi známý, přesto jsem se snažil článek
přečíst co nejpečlivěji.
Mýtus 1: Asi by tímto způsobem nešlo IP adresu zjistit, protože nic
takového na zařízení neběží a ani nemůže. Ale asi by ji šlo objevit
náhodou.  Navíc není statická, protože zařízení si o IP adresu říká z
DHCP serveru.

Mýtus 2,

   LAND attack: Myslím, že není možný, protože žádný port není otevřený.

   Smurf attack: tomu úplně nerozumím. Proč by router posílal ICMP paket
do vnitřní sítě? Předpokládám, že by na něj sám odpověděl, ale nepustil
by ho dál.

   Ping flood: Ale to zahltí router a ne zařízení za NATem nebo ne?

Mýtus 3,

   Střílíme přes NAT: Pokud to dobře chápu, tak takový paket musí mít
uvedeno správné číslo portu a správnou vnitřní P adresu, aby se nalezl v
routovací tabulce. Jinak je zahozen. Protože IP adresa je dynamická a
port se každým paketem mění, je to málo pravděpodobné. Ale i tak, skoro
s jistotou by přišel paket, na který by zařízení neumělo odpovědět a
jako nesmysl by jej zahodilo. A příští LocalPort by už byl jiný.

Snad jediný způsob, který mě napadá, ale ten se v článku nezmiňuje je
odchytit cestou paket, který zařízení posílá serveru. Ten upravit a
odpovědět na něj místo serveru. Jenže přenášená data jsou binární a
poměrně obtížně srozumitelná, pokud k nim není popis.

Martin Záruba