[OT] elektro auto

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 1 14:07:14 CEST 2024

No ten princip je mi takový divný. Viděl jsem pár dílů z různých "lovců
zlata", "těžařů opálů" a podobných radostí, co jdou na Discovery, a tam mi z
toho tak nějak vyplynulo, že pokud mašina nejde opravit autogenem a hodně
velkým kladivem, je pro ně prakticky bezcenná, protože málokdo má na to, aby
si platil nějakého servisáka. A čím složitější stroj, tím větší
pravděpodobnost, že se něco podělá a mašina nebude vydělávat. A rozdíl mezi
tím "sem nalej naftu, sem olej a sem hydrauliku" a "vyměň IGBT" bude v
terénu dost propastný.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, July 1, 2024 1:41 PM
Subject: Re: [OT] elektro auto

Mně to přijde docela šikovné.
Teda pokud jsem to správně pochopil.

Já to teda chápu takhle:
Volvo udělalo bagr na elektriku. Proč ne, nesmrdí to, nedělá to randál,
údržba bude asi levnější než u dýzlu.
Ale ne všude je dostatečně kvalitní zdroj elektriky pro nabíjení.
Tak k tomu udělali tuhle bednu, která slouží jako velký "kondenzátor".
Pomalu malým příkonem se nabíjí (co síť unese), a pak to rychle vyklopí
do toho bagru.

Dovedu si představit i takové polní nezávislé nasazení, že by se to
napojilo na velkou fotovoltaiku.
Třeba někde v Africe, kde mají s rozvody elektriky velké problémy, ale
slunka mají dost.

Asi prodávat ke každému bagru ještě tuhle bednu by bylo zbytečné.
Ale pokud ty bagry firma používá většinou v civilizovaném prostředí, tak
na občasné použití někde v poli to může být šikovné.
Mít jednu takovou bednu k flotile bagrů.

Používá to stejné baterky jako ty bagry, takže se do toho dají dat už
vysloužilé články, které už nesnesou velkou zátěž v bagru.

PL