[OT] elektro auto

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 1 13:41:14 CEST 2024

Mně to přijde docela šikovné.
Teda pokud jsem to správně pochopil.

Já to teda chápu takhle:
Volvo udělalo bagr na elektriku. Proč ne, nesmrdí to, nedělá to randál,
údržba bude asi levnější než u dýzlu.
Ale ne všude je dostatečně kvalitní zdroj elektriky pro nabíjení.
Tak k tomu udělali tuhle bednu, která slouží jako velký "kondenzátor".
Pomalu malým příkonem se nabíjí (co síť unese), a pak to rychle vyklopí
do toho bagru.

Dovedu si představit i takové polní nezávislé nasazení, že by se to
napojilo na velkou fotovoltaiku.
Třeba někde v Africe, kde mají s rozvody elektriky velké problémy, ale
slunka mají dost.

Asi prodávat ke každému bagru ještě tuhle bednu by bylo zbytečné.
Ale pokud ty bagry firma používá většinou v civilizovaném prostředí, tak
na občasné použití někde v poli to může být šikovné.
Mít jednu takovou bednu k flotile bagrů.

Používá to stejné baterky jako ty bagry, takže se do toho dají dat už
vysloužilé články, které už nesnesou velkou zátěž v bagru.

PL