Fwd: Baterie
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 13:04:18 CET 2024
-------- Přeposlaná zpráva --------
Předmět: Re: Baterie
Datum: Wed, 24 Jan 2024 15:13:46 +0100
Od: Michal Skřivánek <1234.4321 na tiscali.cz>
Komu: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Určitě... M. S.
-------- Původní zpráva --------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Datum: 24.01.24 14:36 (GMT+01:00)
Komu: MICHAL SKŘIVÁNEK <1234.4321 na tiscali.cz>
Předmět: Re: Baterie
Dobrý den,
díky za info, můžu Vaši zprávu přeposlat do konference?
PH
Dne 24.01.2024 v 13:53 MICHAL SKŘIVÁNEK napsal(a):
> Dobrý den,
> listoval jsem konferencí a nalezl Váš příspěpek, ohledně startování
> auta. Nejsem člen, tak píšu přímo. Já jsem s tím dělal nějaké pokusy a
> funguje to velice dobře. V podstatě jsou v tom hlavně dva problémy,
> první je nabíjení, zvlášť u větší kapacity (foto). První myšlenka
> byla, že k tomu někde v Číně koupím malý měnič a budu to nabíjet z
> tužkových článků, což by sice chvíli trvalo, ale to bylo bráno jako
> vlastnost. Bohužel jsem nenašel takový, který umí pracovat prakticky
> do zkratu. Chtěl jsem to jako startovací powerbanku, o kterou bych se
> nemusel starat a sehnat několik tužkovek problém není, alkalické mají
> i dlouhou dobu použití, mohly by být u toho. Vyloženě vymýšlet měnič
> jsem nechtěl, ale asi nic jiného nezbyde. Zatím u toho nějaký funkční
> mám, ale to ještě chci řešit. V každém případě, s menší baterií jsem
> startoval bez potíží 600ccm dvouválcovou motorku. Ta navíc nemá žádný
> odběr ve vypnutém stavu, takže to docela dlouho umí startovat po
> předchozím nabití. Ta větší baterie umí bez problémů nastartovat Zetor
> 77xx. U obou baterií můžu říct, že to startuje lépe než z olověné
> baterie. Malá má kondenzátory 200 F a Ri 16 mOhm, velká 3 kF a Ri 2,6
> mOhm, měřeno na svorkách. Malá má integrovaný balancer na spoji, jen
> jednoduchý, co na zvoleném napětí přemostí článek a udržuje napětí.
> Velká má lepší, ten umí přelévat energii do vedlejších článků.
> Dlouhodobě to ale neprovozuju a to je ten druhý problém, kam s tím,
> aby to bylo trvale připojené. Možná ještě u toho traktoru, ale motorka
> a auto, tam to prostě není kam dát, natož v nějaké bezpečné krabici...
> Jinak v motorce mám LiFePO4 baterii už několik let a údržba probíhá
> tak, že to na podzim zaparkuju a na jaře nastartuju a jedu. Ač má
> uvnitř balancer a další elektroniku, asi je spotřeba tak malá, že to
> "nic" nebere. Párkrát za zimu jen změřím napětí a ani se nehne.
> Zdraví M. Skřivánek.
> -------- Původní zpráva -------
> Od: Michal Skřivánek <1234.4321 na tiscalicz>
> Komu: Moje TM<1234.4321 na tiscali.cz>
> Předmět: Baterie
> Datum: 24.01.2024 13:25
>
> Baterie
>
> --- http://klikni1.tiscali.cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240125/a9c5f4f5/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list