<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body dir="auto">
    <br>
    <div class="moz-forward-container"><br>
      <br>
      -------- Přeposlaná zpráva --------
      <table class="moz-email-headers-table" cellspacing="0"
        cellpadding="0" border="0">
        <tbody>
          <tr>
            <th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Předmět:
            </th>
            <td>Re: Baterie</td>
          </tr>
          <tr>
            <th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Datum: </th>
            <td>Wed, 24 Jan 2024 15:13:46 +0100</td>
          </tr>
          <tr>
            <th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Od: </th>
            <td>Michal Skřivánek <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:1234.4321@tiscali.cz"><1234.4321@tiscali.cz></a></td>
          </tr>
          <tr>
            <th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Komu: </th>
            <td>Pavel Hudeček <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a></td>
          </tr>
        </tbody>
      </table>
      <br>
      <br>
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Určitě... M. S.
      <div><br>
      </div>
      <div dir="auto" style="font-size:100%;color:#000000" align="left">
        <div>-------- Původní zpráva --------</div>
        <div>Od: Pavel Hudeček <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:edizon@seznam.cz"><edizon@seznam.cz></a> </div>
        <div>Datum: 24.01.24 14:36 (GMT+01:00) </div>
        <div>Komu: MICHAL SKŘIVÁNEK <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:1234.4321@tiscali.cz"><1234.4321@tiscali.cz></a> </div>
        <div>Předmět: Re: Baterie </div>
        <div><br>
        </div>
      </div>
      Dobrý den,<br>
      díky za info, můžu Vaši zprávu přeposlat do konference?<br>
      <br>
      PH<br>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.01.2024 v 13:53 MICHAL
        SKŘIVÁNEK napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite">
        <div>Dobrý den,</div>
        <div> </div>
        <div>listoval jsem konferencí a nalezl Váš příspěpek, ohledně
          startování auta. Nejsem člen, tak píšu přímo. Já jsem s tím
          dělal nějaké pokusy a funguje to velice dobře. V podstatě jsou
          v tom hlavně dva problémy, první je nabíjení, zvlášť u větší
          kapacity (foto). První myšlenka byla, že k tomu někde v Číně
          koupím malý měnič a budu to nabíjet z tužkových článků, což by
          sice chvíli trvalo, ale to bylo bráno jako vlastnost. Bohužel
          jsem nenašel takový, který umí pracovat prakticky do zkratu.
          Chtěl jsem to jako startovací powerbanku, o kterou bych se
          nemusel starat a sehnat několik tužkovek problém není,
          alkalické mají i dlouhou dobu použití, mohly by být u toho.
          Vyloženě vymýšlet měnič jsem nechtěl, ale asi nic jiného
          nezbyde. Zatím u toho nějaký funkční mám, ale to ještě chci
          řešit. V každém případě, s menší baterií jsem startoval bez
          potíží 600ccm dvouválcovou motorku. Ta navíc nemá žádný odběr
          ve vypnutém stavu, takže to docela dlouho umí startovat po
          předchozím nabití. Ta větší baterie umí bez problémů
          nastartovat Zetor 77xx. U obou baterií můžu říct, že to
          startuje lépe než z olověné baterie. Malá má kondenzátory 200
          F a Ri 16 mOhm, velká 3 kF a Ri 2,6 mOhm, měřeno na svorkách.
          Malá má integrovaný balancer na spoji, jen jednoduchý, co na
          zvoleném napětí přemostí článek a udržuje napětí. Velká má
          lepší, ten umí přelévat energii do vedlejších článků.
          Dlouhodobě to ale neprovozuju a to je ten druhý problém, kam s
          tím, aby to bylo trvale připojené. Možná ještě u toho
          traktoru, ale motorka a auto, tam to prostě není kam dát,
          natož v nějaké bezpečné krabici... Jinak v motorce mám LiFePO4
          baterii už několik let a údržba probíhá tak, že to na podzim
          zaparkuju a na jaře nastartuju a jedu. Ač má uvnitř balancer a
          další elektroniku, asi je spotřeba tak malá, že to "nic"
          nebere. Párkrát za zimu jen změřím napětí a ani se nehne. </div>
        <div> </div>
        <div>Zdraví M. Skřivánek.</div>
        <div> </div>
        <div> </div>
        <div> </div>
        <pre>-------- Původní zpráva -------
Od: Michal Skřivánek <1234.4321@tiscalicz>
Komu: Moje TM <a href="mailto:1234.4321@tiscali.cz"
        class="moz-txt-link-rfc2396E" moz-do-not-send="true"><1234.4321@tiscali.cz></a>
Předmět: Baterie
Datum: 24.01.2024 13:25</pre>
        <blockquote>
          <div dir="auto">Baterie</div>
        </blockquote>
        --- <a href="http://klikni1.tiscali.cz"
          class="moz-txt-link-freetext" moz-do-not-send="true">http://klikni1.tiscali.cz</a>
      </blockquote>
      <br>
    </div>
  </body>
</html>