Re: OT: řízení měniče solárů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 23 18:26:14 CET 2024

Ten rozhovor o vodíku asi stojí za shlédnutí.
Moderátorka je teda strašná, takže tu raději neposlouchat.
Ale ten chlap tam říká zajímavé věci o spotřebě vodíku v chemických
procesech.
A tam vodík smysl má (podle mě na rozdíl od elektromobility).

Povídá tam mimo jiné, že staví elektrolyzér s příkonem 28MW, a produkcí
3500 tun H2 ročně.
I se solární elektrárnou o instalovaném výkonu 60MWp (asi, řekl to
špatně) za cca 4 mld. Kč.
Jen pro technologii chemické výroby potřebují 20 000 tun vodíku ročně.
Což v elektrice (kdyby se vše dělalo tím jejich elektrolyzérem) vychází
na nějakých 1.4 TWh ročně
a chtělo by to příkon cca 160 MW.

PL