Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Leden 23 09:28:32 CET 2024

Něco podobného se kdysi řešilo s elektrolit. kondenzátorama ne? Že když je uvedena tolerance ⨦20%, znamená to vlastně -20% až +1%, nškdy dokonce -20% až -10%.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 22. 1. 2024 19:34:31
Předmět: Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

Všici šidí... U mých startovacích kabelů je 25mm2 jen 21mm2 . Mám zbytek, také zkusím příležitostně rozebrat a změřit.Přesné měření průměru žíly může být zkreslené tím, že tenké drátky u těch tlustých licen nemusí mít úplně kulatý průřez. Setkal jsem se s tím u velkého lana ( snad 100mm2 ),
kde ten drát byl oválek 0,4x0,5mm
V tomto dokumentu: https://www.ok1kze.com/index.php/technicky-koutek/120-pa023cm-z-gsm-modulu
se v záveru autor zmiňuje, jak výrobce šidí 1,5mm elektroinstalační měď , ze které vyrobil kompromisní bočník.