OT: řízení měniče solárů

Neděle Leden 21 21:58:09 CET 2024

Píšu řízení měniče (obecně), protože tohle půjde napasovat na libovolný
měnič.

Prvotní myšlenka - můj měnič Goodwe i když má nabitou baterku, je až do
výkonu 150W vypnutý a spouští se až při překročení spotřeby 150W. Takže
lednička mi běží většinou ze sítě :-( i když někdy se měnič spustí a
její spotřebu vykompenzuje. Tedy na proudová trafa přidám pomocné vinutí
třeba 10 závitů a proudem 65 mA posunu nulu měření na těch 150W

Rozšíření této myšlenky - chci baterku nabíjet pomaleji a jen do 90%,
což nejde nastavit. Pomocným vinutím vytvořím fiktivní spotřebu, měnič
bude tento výkon kompenzovat a dodávat do sítě. O tuto spotřebu se sníží
výkon dodávaný do baterky. Při nabití na 90% fiktivní výkon zvednu tak,
aby do baterky nešlo nic. Jednou za 14 dní baterku nechám nabít naplno a
po hodině potřebné na promíchání elektrolytu zase tímto fiktivním
výkonem přinutím měnič, aby ji vybil na 90%.

Zatím vím o jediném problému tohoto řešení. Veškeré grafy a statistika,
co se mi ukládá na SEMS portálu, bude kecat. Mohl bych si z dat
stažených z měniče a korigovaných o posun nuly proudových traf vytvářet
a archivovat svoje data.

Nebo to má ještě nějaký jiný problém, proč to nebude fungovat?

Anděl