Re: OT: řízení měniče solárů

Úterý Leden 23 01:15:43 CET 2024

Taky jsem původně chtěl zůstat u ČEZu a dát si elektřinu pro soláry.
Nevěděl jsem, že distribuční sazba může být různá. Je to regulovaná
složka, logicky jsem předpokládal, že musí být všude stejná. Ale je tam
omezení, že k nim můžete uložit max. tolik energie, kolik jí pak
odeberete. Když jim dáte víc, dáváte jim to zadarmo. To pak vede k tomu,
že se staví malé FVE.
Já mám roční spotřebu 4-5 MWh a FVE mám 8 KWp. Při tom mezi nabídkou 5,5
KWp a 8 KWp nebyl příliš velký cenový rozdíl. Sice elektřinu prodávám
jen za cenu silovky na spotu a ještě snížené o marži dodavatele a pak jí
kupuju se všema poplatkama (POZE, distribuce), ale výhodu vyššího výkonu
+ větší baterie 14,2 KWh vidím ve vyšší soběstačnosti. Třeba  i když je
trochu pod mrakem, na topení mi to stačí. Dokud se netopilo (měl jsem
rozdělané topení a topilo se jen v krbovkách), byl jsem až do půlky
listopadu energeticky soběstačný. Vycházelo to tak, že když jeden den
nesvítilo, dala to baterka. Až když přišla podzimní inverze a nic to
nedalo, začal jsem brát ze sítě.
Teď, když bylo jasno a topí se, vydrží baterka na den. Akumuluju do
všeho. Baterka, ohřeju bojler a dokud svítí, jede TČ a akumuluje se
teplo do podlahy.  Celkem něco přes 20 KWh, prodávám toho munimum. Teď
mi přišlo za prodanou energii za měsíc 32 Kč :-)
Ale teď jem byl pár dní u přítelkyně a tady to topilo jen na 18 stupňů
(neohříval se bojler, nevařilo se) a když nesvítilo, baterka tomu taky
vystačila na dva dny.

Anděl