Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Pondělí Leden 22 21:47:59 CET 2024

Teď zrovna řeším s revizním technikem, že prej jsem za elektroměrem
použil drát 4 mm2 namísto předepsaných 6 mm2. Z venku ten drát opravdu
vypadá jako 4, pasuje na něj měrka na 4 (měří se i s izolací), ale je to
opravdu šestka. Spíš teda "šestka", průměr jsem změřil 2,63 mm, což mi
vychází nějakých 5,4 mm2 průřez.

Na jedné přednášce jsem zaslechl, že je to šetření umožněné zpřesněním
výrobních procesů a zkvalitněním surovin. Že dnešní linky umožňují
trvale a dost přesně jet na spodní toleranci, tak se to dělá. Jestli
původní tolerance byla třeba +-10% a linky se do toho ztěží vešly,
dneska se jede třeba -9 +- 0,5 %.

JMN