Re: Dioda s malým úbytkem

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 20 20:41:56 CET 2024

Při požadavku na výrazně menší úbytek než Si a bez elektroniky, pomůže
použít shottky dělané pro násobně, nebo lépe řádově, větší proud.

Např. tahle (2x15A/50V)
https://www.vishay.com/docs/96454/vs-30cpq050-n3.pdf
když se použije celá jako 1 dioda, bude mít při 8 A něco kolem 0,4 V

A samozřejmě taky co nejmenší závěrné napětí, takže
např. (2x20A/30V):
https://www.smc-diodes.com/propdf/MBR4030CT%20N1098%20REV.A.pdf
když se to nebude přehánět s chlazením, se dostane mezi 0,2-0,3 V

Ale jestli jde o místo, tak 4x MOSFET v TO220 dopadne lépe a na 8 A asi
bohatě postačí malej plošňáček s dvojicí dvojitých MOSFETů v SO8 a
jestli je to na 50 Hz, tak ani nebudou potřebovat chladič, takže ani
svůj malej extra plošňáček.

PH