Ako zprasit navrh DPS pre pedagogicke ucely

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 17 10:10:40 CET 2024

Zakladnu chybu si spravil tu:

>Suciastky som kupil kvalitne. Rychlo spinajuce
>tranzistory,

Samozrejme ze ich potom musis kazit roznymi odpormi a snubbermi. Kebyze
zacnes poriadne mizernymi tranzistormi, tam ziadny problem na stovke
megahertzov nastat nemoze.

wek

PS. Pripomenulo mi to jednu anekdotu, pocas studii som mal kamarata co bol
do aut a nazvlacal rozne materialy, a v jednej knizke o Rolls-Royce sa
pisala historka, ze v 60tych rokoch RR kupilo automaticku prevodovku
(variator) od GM. Prisli vykresy a inzinier RR tak, ako bol zvyknuty,
zmenil vsetky tolerancie a povrchove upravy na o 3 cisla lepsie (o RR sa
hovorilo, ze aj vnutro karburatora sa lesti do vysokeho lesku). Poskladali
prototyp a samozrejme nefungoval, lebo ten variator funguje na treni...