Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Leden 13 21:45:13 CET 2024

Já zažil mezmála 30 let s technologií EWSD
<https://en.wikipedia.org/wiki/EWSD> .
Tam šli přesně tou cestou, kterou popisujete.
Perfektně promyšlená základní koncepce s rozsáhlou dokumetací.
Zařízení mělo funkční celky, které se skládaly z jednotlivých karet. Mělo
to definovaná rozhraní, standardizované, v době vzniku i "moderní".
To zařízení se samozřejmě postupně servisovalo u výrobce a bylo
hezké sledovat, jak občas přišla funkčně stejná , ale HW úplně přepracovaná
karta.
Po těch letech už vlastně nezůstal kámen na kameni a ta modernizace se
postupně objevila na většině desek.  I obrovské magnetopáskové
stroje nahradily MO disky, časem se objevily i SCSI HDD  ve funkčních
blocích pro evidenci a log provozu.
Ale ta rozhraní zůstala stejná, stejné standardy po celou dobu životnosti
těch ústředen.
Ten vývoj byl postupný, ale ten systém byl nahrazený hromadně, takže ten
vývoj okolo modernizace HW se dal dobře financovat ze servisních
činností dodavatele. Některé desky prošly několika změnami, jiné  změnily
jen jednotlivé součástky, základ zůstal stejný.
 Úžasné bylo, že to mezi sebou bylo záměnné až na pár výjimek, kdy
například modernější desky nedokázaly správně zatěžovat různé větve zdrojů
tak musely být v kombinaci alespoň s nějakou "starou".
Ta technologie stejně jako SDH
<https://docplayer.cz/15781330-Synchronni-digitalni-hierarchie-sdh.html>
která EWSD ako přenosová už je mrtvá, zachránil jsem několik desítek karet,
plánuju s tím obložit někdy jednu stěnu v dílně. Některé desky jsou
naprosto skvostné !
Obrovské 1,5kW měniče 48/230V taktéž od fy Siemens. které EWDS používala k
napájení podpůrných technologií fungují bez jakýchkoliv problémů dodnes,
nevím o případu, že by potřebovaly servis.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>