Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Leden 13 18:02:47 CET 2024

Ale jo, já to chápu, v té době se všechny tyhle produkty ukazovaly v tom
nejrůžovějším světle a dopředu se to odhadnout nedalo - jenom je to v
podstatě zábavné, pokud mám někde dvě větve HW či SW, z nichž jedna přežila
a druhá ne, mohu se s naprostou jistotou spolehnout na to, že použili tu
vymřelou. Nic víc v tom není, jen povzdech.

On je hlavně primární problém, že se těch 30 len nesáhlo na redesign, aby to
dokázalo sledovat současné trendy - ale ani s tím bohužel moc nenadělám. No
a dneska jde o zhruba zmiňovanou částku, ale v CZK a i tak se do toho nikomu
nechce s tím, že "ono to nějak dopadne" a "vy si nějak poradíte"...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <balu na k-net.fr>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 13, 2024 11:50 AM
Subject: Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25
letech provozu.

ano, po 30 rokoch sa lahko mudruje. Ale v tom case sa niekto musel
rozhodnut aku technologiu pouzit, aby mohli vytvorit funkcny produkt.

> naprosto všude jsou zmiňované GALy, v té době se začínaly rozjíždět FPGA
je skvele hrat sa s novymi technologiami. Ale rozumny inzinier pouzije
do mission critical, alebo safety critical aplikacie technologie, ktore
su uz oskusane, dospele, funkcne. Ak je pri zmysloch tak urcite
nepouzije nieco, co prave prislo na trh a nie su s tym dostatocne
skusenosti.

V tomto zmysle im trochu rozumiem. Niekde proste nie je priestor na
experimenty. To samozrejme neznamena, ze o 30 rokov nemohli vyvinut
novu, funkcne ekvivalentnu nahradu celeho systemu so sucasne
otestovanymi technologiami. Len to treba zaplatit a certifikovat.

Kto z nas, tu na konferencii viedol vyvojovy projekt za miliardu usd s
predpokladanou zivotnostou 40 rokov? Alebo aspon 10 milionov a 20 rokov?
Alebo aspon priamo pozna cloveka, ktory take robil. Dovolim si povedat,
ze sa budu dat spocitat na prstoch ruky menej zdatneho drevorubaca. Tam
sa musia robit uplne ine rozhodnutia ako "Dejte tam limetku. Když nemáte
limetku, dejte citron. A když nemáte citron, dejte cibuli."

b.