Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Sobota Leden 13 14:22:55 CET 2024

Ta studna může dát dost vody, ale nemusí to dát trvale. Takže se na ten
předpokládaný průtok dělá čerpací zkouška, kde by se to mělo nechat téct
měsíc. Někdo se spokojí i se 24 hodinama. Pro 7 KW TČ potřebuju asi 1000
l/hod, ale pokud máte vody dost, je lepší víc. Kamarád, co ty TČ vyrábí,
bere vodu ze skály a nemá s tím problém. Já jsem bral vodu z písku, ale
bylo tam spousta jílu a čím dál víc se to zanášelo. Studnař mi pak
zjistil, že 30 cm pod dnem studny mám opuku, tak mi to o půl metru
prohloubil, zatěsnil aby mi to nešlo z písku a do opuky vydlabal dolík.
Voda se tam valila ze všech stran a byla čistá. Jenže taky už v tom mám
jílové a železité usazeniny a občas to musím čistit. Ale mám problém, že
jsem si udělal příliš tenkou trubku 25 mm do vsakování. Mám jí pod
základovou deskou, jako chráničku jsem dal bílý husí krk (no blbec) a
teď s tím nehnu, natož abych tam moh dát silnější. Ta tenká trubka mi
omezí průtok a pak se to zanáší. Když to z TČ pustím přímo do kýblu,
vypláchne se z toho spousta bordelu. Když jsem to před skoro 10 lety
dělal, Pepa mi říkal, jak tomu TČ stačí i 800 l/h. Jenže pak u spousty
zákazníků řešil zanášení (tady v polabí na písku docela problém) a teď
mi říkal, že dávají 40 mm trubku a velkým průtokem se to částečně
proplachuje samo. Tak budu vsakování tahat jinou trasou, kde ty
chráničky mám.

Jinak vsakování se dělá 10-15m od studny. Hydrogeolog mi jednou říkal,
že voda v zemi není stojatá, ale může mít rychlost i 1 cm/hodinu. Takže
tohle by ochlazenou vodu ze vsakování mohlo odnést jinam, než zpátky do
studně.

Anděl