Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Sobota Leden 13 11:50:48 CET 2024

ano, po 30 rokoch sa lahko mudruje. Ale v tom case sa niekto musel
rozhodnut aku technologiu pouzit, aby mohli vytvorit funkcny produkt.

> naprosto všude jsou zmiňované GALy, v té době se začínaly rozjíždět FPGA
je skvele hrat sa s novymi technologiami. Ale rozumny inzinier pouzije
do mission critical, alebo safety critical aplikacie technologie, ktore
su uz oskusane, dospele, funkcne. Ak je pri zmysloch tak urcite
nepouzije nieco, co prave prislo na trh a nie su s tym dostatocne
skusenosti.

V tomto zmysle im trochu rozumiem. Niekde proste nie je priestor na
experimenty. To samozrejme neznamena, ze o 30 rokov nemohli vyvinut
novu, funkcne ekvivalentnu nahradu celeho systemu so sucasne
otestovanymi technologiami. Len to treba zaplatit a certifikovat.

Kto z nas, tu na konferencii viedol vyvojovy projekt za miliardu usd s
predpokladanou zivotnostou 40 rokov? Alebo aspon 10 milionov a 20 rokov?
Alebo aspon priamo pozna cloveka, ktory take robil. Dovolim si povedat,
ze sa budu dat spocitat na prstoch ruky menej zdatneho drevorubaca. Tam
sa musia robit uplne ine rozhodnutia ako "Dejte tam limetku. Když nemáte
limetku, dejte citron. A když nemáte citron, dejte cibuli."

b.