Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Sobota Leden 13 11:37:37 CET 2024

Tohle je problém tepelných čerpadel vzduch-voda, které aby mohly brát
teplo ze vzduchu, musí ho vrtulí spoustu prohnat přes výměník. Já mám
voda-voda a to si jen hučí v předsíni pod schodama, asi jako trochu
přerostlá lednička. https://www.vaelektronik.cz/tepcerp/vodavoda.html
Přítelkyně má TČ od stejného výrobce (Pepa je spolužák ze základky)
https://www.tepelna-cerpadla-spirala.cz/ no a u ní se dělal vrt a dávalo
se TČ zem-voda. https://www.vaelektronik.cz/tepcerp/zemvoda.html Po
zkušenostech s jílovýma usazeninama z vody ve studni jí ten vrt docela
závidím. Jenže mě tady vrt nepovolí, protože jsem v ochranném pásmu
poděbradky. Pokud máte pro TČ uzavíratelnou technickou místnost, zavřete
dveře a to TČ neuslyšíte. Pro případ, že by vypadla elektrika, mám krbovky.

Anděl