Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Leden 13 02:42:10 CET 2024

Jo, to by bylo nejjednodušší řešení (alespoň z pohledu předpisů), ale
vzhledem k tomu, že výrobce je taky dvacet let mrtvý, tak ani tudy cesta
nevede.

Jinak je docela zajímavé, že když jsem dělal revizi součástkové základny,
tak si původní výrobce těch řídicích systému naprosto pravidelně a s
neochvějnou jistotou vybíral vývojové slepé cesty - naprosto všude jsou
zmiňované GALy, v té době se začínaly rozjíždět FPGA. U FPGA si vybrali
Lattice, vyhrál Xilinx a Altera. U procesorů vsadili na Motorolu 68xxx, jak
to dopadlo je asi jasné, u operačního systému na stabilní OS/9, běžícím na
platformě PowerPCv době, kdy se na stejné HW platformě dal používat UNIX,
BSD a totéž bylo dostupné i pro Intel... Tohle udržovat je fakt o nervy.
Fakt je, že se tady člověk každou chvíli něco naučí, ale mám dojem, že ta
Hegelova vývojová spirála měla směřovat nahoru - a ne že se budu učit třicet
let mrtvé technologie :)

(A to se nezmiňuju o tom, že šéfstvo je přesvědčeno o tom, že když
opravujeme stará zařízení, tak je na to ideální používat i starou techniku -
zrovna včera jsem vedl neúspěšný boj o to, že když kolegovi kleknul
laboratorní zdroj od Statronu, že fakt není dobrý nápad nahrazovat ho
stejným Statronem "z archivu" jenom proto, že oba ještě pamatujou Honeckera
jako pionýra.)

Pavel Kutina