[OT] Krbova kamna s vymenikem do vody - jak na to

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Leden 12 15:26:29 CET 2024

Ano možná jsem to opravdu nepochopil správně. Byli jsme zvyklí si všechno
dělat sami počínaje opravou auta přezouvání pneumatik stavěním domečku a
konče třeba i tím pověstným řetízkem od splachovače.  Já si taky chalupu
zrekonstruoval svépomocí a omítnout stěnu a naštukovat umím.
Jenomže proč bych to dneska dělal v domě který plánuji, když jsou na to
technologie které to umí mnohem lépe než já. A jsou na to firmy které to za
jedno odpoledne udělají v celém domě. Můj praděda uměl vyrobit krásný
dřevěný sud i vykovat na něj ty obruče. Kdyby bylo třeba a nebylo zbytí
myslím že bych to taky dokázal. Sice by to nějakou dobu trvalo než by se to
člověk naučil ale určitě bych z toho strach neměl.

Ale to že si někdo automatizuje zapalování krbu přeci neznamená, že tím
odsuzuje následující generaci k nějaké  řemeslné negramotnosti.. ba právě
naopak. Když tam nějaký mladý člen rodiny,  synek uvidí jak se otec
technicky angažuje je to přeci ideální cesta k tomu vychovat si tu další
generaci zase zručnou. Neboli asi stále jsem nepochopil WEKovo povzdechy..