Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Pátek Leden 12 14:53:00 CET 2024

Díky za reakce na moje stávající teoretizování. Především pak p. Andělovi za návody k počítání. No mám nad čím přemýšlet.
Původní stavba (to ještě za uhelného topení) byla s plochou střechou. Na té se sníh vůbec nedržel, takže mizerná izolace. Okna byla dřevěná a kvalita taky nic moc (soudím podle často vlajících záclon). Stěny suterénu škvárovky (45 cm), obývané patro plynosilikát (35 cm). První velká změna byla výměna oken za plastová s dvojsklem. Obrovský pokrok. Druhá velká změna byla střecha. Nově sedlová s tepelnou izolací stropu. I to pomohlo i když to bylo děláno především kvůli zatékání. Ve výhledu je ještě zateplení, ale teď spěchá ten kotel. Ten stávající má snad 10 kW a jsem velice spokojený. Pokud nejsou velké mrazy stačí topit chvíli ráno a pak až v pozdním odpoledni. Za rok spálím tak 10 prm dřeva. Co je pro mě zajímavé, že nejvíc v časném jaru nebo podzimu, případně v přechodném období. A ještě jedna důležitá okolnost. Mělo by to fungovat samotížně.
Král