[OT] Krbova kamna s vymenikem do vody - jak na to

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 12 11:21:21 CET 2024

Este raz to zopakujem, je mi uplne jedno ako konkretne ten kamarat zapaluje
ten ohen, nech je to pokojne aj ten plazmovy horak (co nie je nic ine ako
TIG zvaracka co zase je v podstate len "vacsie iskriste", tipujem ze to
bude rovnako jednoduche, rychle, ciste, len by to asi nikoho nenapadlo)
alebo vstrekovanie benzinu (co by asi tiez islo urobit dost jednoducho z
nejakych automobilovych suciastok).

A uz vobec nechcem aby kurenie bolo spojene s nejakym zalesackym rozrabanim
ohna (videa, kde tipek v ultramodernom obleceni vojde do vysadeneho lesa,
kde svojou nozo-pilkou zo svedskej ocele nastiepa strom na triesky a potom
ich v ramci navratu k prirode zapali kresadlom, su pre mna smiesne).

Vadi mi ocakavanie, ze do krbu vlozim kus stromu, stlacim gombik a ono "sa
to" zapali. Nie zeby to neslo, dokonca to moze vyzerat elegantne; ale
vynechanie jednoducheho kroku (maly-stredny-velky) ktory sme uchovavali
ustnym podanim poslednych asi 50-100 tisic rokov, sa mi v tomto kontexte
zda uplne odveci. No a najviac mi vadi to, ze takymto "sa to" pristupom to
stotisicrocne know-how behom dvoch generacii uplne vymizne. A vadi mi to
vo vseobecnom kontexte zmeny spolocnosti zo znalostnej na "sa to"-nostnu.

A opakujem, vinu na tom nesieme predovsetkym my.

wek

PS. Pokial viem, peletove kotle maju standardne elektricke zapalovanie a
nemyslim si, ze z nich lieta nieco vyznamnejsie do komina. Nasypat za hrst
peliet spolu s nalozenim tych polien podla mna nie je ani zvlastna zataz,
ani to nie je nejake zdrzanie, a tie pelety sa kupuju rovnako jednoducho
ako ten plyn. Ale mozno som len prehliadol nejaky zasadny rozdiel; nekurim
drevom ani peletami ani nicim podobnym.