BMS pro Lifepo

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Leden 11 14:45:18 CET 2024

Jen mimo dotaz dám info o mojí zkušenosti s verzí 32Ah těchto článků.
https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove-clanky/clanek-lifepo4-32ah-32v-eve.html?gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wbeh63M5aWyEaUsePOxCW5Ml9mW99Dv4al6QqzChhO3QdaEP4Cb_1oaAif-EALw_wcB

V motorce mi moc nevydržel alternativní olověný 12V/10Ah a nový originál
doporučený  za cca 2500 kč  se mi nechtělo kupovat.
Narazil jsem na motofóru na nějaký příspěvek, že to lidi nahrazují čtveřicí
tech LIFEPO4 článků. Vybíjet lze po dobu 30 sec. 2C, mě startér bere něco
okolo 40A a bylo rozhodnuto. Cenově cca 2000kč.
Baterky se vešly, udělal jsem pack a použil balancer podobný jako  tenhle:
https://www.hadex.cz/g896c-bateriovy-balancer-sunkko-bal-804-4s-8a-pro-li-ion-a-lifepo4-clanky
 První testy dopadly výborně, nabíjení z palubní sítě OK, teklo tam 2-7 A
dle vybití baterie.
První sezóna OK, stále jsem kontroloval napětí jednotlivých článků, starty
také bezvadné. Takže to takhle  přežilo půl sezóny, předloňskou zimu a
celou  jednu další  sezónu. Na konci sezóny jsem vybil na 3V článek.
A před Vánoci jsem na chalupě chtěl moto protočit, zapnu klíček a  na
displeji to řvalo nízké napětí. Tak kontroluju zas napětí článků a jeden  z
nich má 0,5V. Mírně vyboulený narozdíl od ostatních. Zkoušel jsem ho
zachránit, ale bohužel.
Je to mrtvola, když ho nabíjím, hřeje. Ostatní články OK, kapacitně jako
nové.  Testoval jsem tu BMS jestli při poklesu napětí nezačne nějak žrát.
Motorka ve stndby 1,4mA +  0,3 mA pískle. . I kdyby se to nějak vybíjelo,
tak by se vybíjely všechny rovnoměrně a mám tam  pípátko, které při poklesu
pod 11V začne řvát.
Buď ji poškodil ten větší proud při startu, nebo spíš - a to vypadá jako
jistota její větší samovybíjení.  Pátral jsem a ty baterky mají poměrně
velké samovybíjení. Teď tu testuji ty zbylé tři na stole a opravdu je v tom
rozdíl viditelný za 14 dnů.
Je tam 80mV rozdílu mezi nejhorší a nejlepší. Nechám to další dobu jen tak
a jsem zvědav.
Za mě je to tedy nic moc investice, popravdě se pojím takhle ty články
znovu aplikovat. Ano, trochu nestandardní použití, ale článek umřel za
necelé 2 roky.
Teď jsem si udělal baterku z Li-on článků 18650 , mám tam 3 sériové sekce z
12 ks paralelně spojených. Jsou to vytěžené ACU s průměrnou kapacitou cca
1,8Ah .
Tak jsem zvědavý jak dopadne další pokus o náhradu olova v moto.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>