Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Čtvrtek Leden 11 12:23:20 CET 2024

Je krásné, že se tím tak zabýváte. Já topím vodou ze studně
https://www.vaelektronik.cz/tepcerp/vodavoda.html Po 7 letech teprv
začínám chápat jak se to dá jednoduše vyčistit - zanáší se to jílem z
vody. Nejdřív jsem výměník TČ čistil bazénovým čerpadlem a bylo okolo
toho spousta bordelu. Pak jsem si udělal přípravek s expanzkou, kterou
natlakuju z vodovodu, elektromagnetickým ventilem to do výměníku
najednou vyprsknu a na druhé straně to chytím do kýblu. Až teď jsem
zjistil, že to stačí nechat chvíli volně vytékat do kýblu a vypláchne se
to taky :-)
Těch 7 let tam mám namontovaný výměník, přes který jsem chtěl z TČ
ohřívat bojler, ale jak jsem začal bydlet a topit, lenost byla
silnější... a hlavně jsem se upnul na řešení, které jsem nedokázal dát
dohromady. Nemám výměník v bojleru, ale externí. Logické by bylo ohřívat
v bojleru vodu tak, že jí dole čerpadlem beru a nahoru ukládám. Dal jsem
tam zpětnou klapku a čerpadlo a očekával jsem, že síla pružiny té klapky
udrží, aby tam nešla voda (ve směru, kdy je klapka propustná) vlivem
tlakové ztráty bojleru, když z něj vodu beru. Nefungovalo to, v půlce
sprchování mi z toho začala téct studená a bojler byl plný horké vody
:-(  Tak jsem dlouho vymýšlel, jak klapku rozebrat, kde si nechat na
zakázku udělat nerezovou pružinu, až jsem si nakonec koupil
elektromagnetický ventil a už to jen udělat :-) Pak tam mám na té 40 mm
trubce třícestný ventil na přepínání do topení a do výměníku k bojleru a
po těch 7 letech, kdy jsem s ním nehýbal, jsem zjistil, že už s ním
nehnu. Takže to bude taky složitější.

Mám krbová kamna a problém je, když začnu topit v kamnech, že nemají
výměník a je všude zima. Zaujalo mě, jak máte na komínové trubce
namotanou měděmou trubku. Výměník v kamnech jsem nechtěl, protože se
musí čistit a dělejte to v obyváku ... ale tohle by mohlo být
bezúdržbové. Tah v komíně mám zbytečně velký a trochu ochladit spaliny
by mi nevadilo. Kamna mám malá, 7 KW. Kolik výkonu se tím asi dá
přenést? Mělo by význam pouštět to do podlahovky?

Anděl