Re: 1-wire "správně"

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 8 22:37:21 CET 2024

Jeden známej dělá řídící jednoty pro různý (nejen) hydroponický pěstební
systémy a všechno tahá 4žilovými telefonními kablíky s RJ11. Nakonec
jsem mu tam udělal na všechno galvanický oddělení, pod švábem jsou
škrábací propojky a na kratší vzdálenosti to nechává spojený a na dlouhý
proškrábne a osadí oddělovače. Je tam sériák, I2C i 1W. Ten 1W je
oddělenej přes I2C oddělovač. Po nějakým laborování s odporama to chodí
i na 100+m a klidně i když to vede třeba společně s kabelem co napájí
hodně kW sodíkovejch výbojek, nebo třeba čerpadla co čerpaj vodu od ryb
k rostlinám a zpět:-)

Ale faktem je, že tahání toho I2C a 1W daleko je prostě zdrojem problémů
a nejlíp chodí čidla kde je na konci ATtiny a sériák, navíc s možností
tam snadno přidat 485. Takže se postupně přechází na ně.

PH