Lets encrypt pro home asistant

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Leden 8 20:50:04 CET 2024

S dockerem pěkně spolupracuje traefik (taky v kontejneru). Prvotní nastavení je trochu zábava, než člověk pochopí, jak to přesně funguje, ale pak už je to paráda a zpřístupníte si tím cokoliv co potřebujete z venku vidět. Let’s encrypt to má zabudovaný, takže se o nic nemusíte starat, jen řeknete které weby ho mají používat.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Monday, January 8, 2024 7:56 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Lets encrypt pro home asistant

Dobrý večer,

hraju si tady s home assistant. Mám to v dockeru na Synology. Funguje, vyměnil jsem defaultní db za mariadb a nyní bych rád rozchodil ssl certifikát přes lets encrypt. Nebo to vůbec na veřejku nedávat (chtěl bych se k tomu ale dostat zvenku, mám sice nastavenou v telefonu VPN domů, ale to je opruz)?

Na routeru mám veřejku, je to Miktotik, za tím je to Synology, není problém cokoliv přesměrovat.

Ty návody to je jak drbání pravou rukou za pravým uchem:

https://www.google.com/search?q=lets+encryp+home+asssitant

Jak se to dá udělat jednoduše a správně, máte to někdo nastavené?

Nejde to nějak zjednodušit pomocí reverzní proxy na tom Synology? Asi jde o to přesměrovat 443 na IP a port toho HA?

Ve všech návodech je dynDNS nebo cloudfare, to nepotřebuji, doménu/subdoménu i vlastní veřejnou IP mám. Proč to je tak komplikované? Něco přehlížím?

Díky,

HP